وبلاگ برزخ تکریت ( انتهای کانال ... )

خاطرات آزاده اصغر حکیمی مزرعه نو

خاطرات آزاده اصغر حکیمی مزرعه نو
تکریت 11 - اولین اردوگاه مفقودین و مخوف ترین اردوگاه اسرا

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

قسمت 153 - سیمای نفاق 5

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲ ب.ظ

سیمای نفاق ۵

....رژیم بعث با تجربه‌ و شناختی که از اسرا دارد چندان تمایلی به تحویل اسرا به عنوان پناهنده به آنها ندارد  خصوصا اردوگاه مفقودین که بیش از نیمی از اسرا را شامل می‌شود به دلیل همین مفقودیت و احتمال لو رفتن آنها ولی از آنجا که در ایران بیش از بیست هزار اسیر عراقی به نمایندگان صلیب سرخ درخواست پناهندگی به ایران می‌دهند و  پناهندگی بیش از ده هزار نفر از آنها پذیرفته می‌شود لذا تلاش می‌کند از این قافله عقب نماند.
در این راستا با هماهنگی منافقین قبل از اعزام نماینده آنها به اردوگاه نهایت فشار را بر اردوگاه اسرا وارد کرده تا به محض نشان دادن باغ سبز منافقین عده‌ای ضعیف تسلیم شوند.
البته همچنانکه که ذکر شد همه این افراد در یک سطح نبودند و انصافا تا گرسنگی و تشنگی و فشار روانی و شکنجه نچشیده باشیم قضاوت در این زمینه سخت است لکن با همه این شرایط اکثر اسرا مقاومت کردند و تسلیم نشدند و خواسته‌های شخصی خود را به خواسته‌ها و آرمانهای عموم ملت ایران ترجیح ندادند.
البته اگر همه اسرا به مانند مرحوم ابوترابی با این قضایا برخورد می‌کردند قطعا تعداد بسیار قلیلی حاضر به پیوستن به این گروهک می‌شدند .
حال ما در اینجا قصد کالبد شکافی مساله را نداریم .
عدم مقاومت و تسلیم آنها باعث شد تا چند برابر دوران اسارت در اسارتگاهای منافقین  بگذرانند و آواره کشورهای بیگانه شوند.

در تقسیم بندی داخل گروهک به اسرایی که مستقیم به اسارت منافقین در می‌آیند اسرای داوطلب و اسرایی که از میان اردوگاه های اسرا جذب می‌شوند اسرای پیوسته نامگذاری می‌شوند که هر دو گروه درخواست جدایی از سازمان را دارند ولی با مخالفت آنها مواجه می‌شوند.
همچنانکه ذکر شد اکثرا آنها عنادی با نظام نداشتند و اغلب از خانواده ‌های آبرومند و مذهبی به جبهه اعزام شده بودند لذا نظام اسلامی با درک شرایط، با همکاری تعدادی از افراد جدا شده از سازمان و تعدادی از خانواده های آنها با تشکیل گروه‌های مردم نهاد (ngo )  در مقطعی تلاش نمودند تا آنها را از پادگانهایی که حکم زندان را دارد جدا و به آغوش خانواده هایشان بازگرداند لکن با لابی امریکایی صهیونیستی موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود.
البته تعدادی موفق به بازگشت به وطن شدند و مورد عفو قرار گرفتند.

پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران  و آغاز آتش بس ،  گروهک منافقین که بقایش را در جنگ می‌بیند با عجله و از سر استیصال در تاریخ سوم مرداد ۶۷ همه هوادارنش را از سراسر جهان به عراق فرا می‌خواند و طی یک عملیات و اقدام کور  تحت عنوان فروغ جاویدان با پشتیبانی ارتش عراق از طریق مرز قصر شیرین به طرف اسلام آباد و به قصد تصرف تهران گسیل می‌دارند .

..... ادامه دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی