وبلاگ برزخ تکریت ( انتهای کانال ... )

خاطرات آزاده اصغر حکیمی مزرعه نو

خاطرات آزاده اصغر حکیمی مزرعه نو
تکریت 11 - اولین اردوگاه مفقودین و مخوف ترین اردوگاه اسرا

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

قسمت 147 - جعبه جادو 2

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۱۶ ق.ظ

جعبه جادو ۲

...در آسایشگاهی که ما حضور داشتیم نیز یک عده محدود ، بودند که بعداً تعدادی از آنها به سازمان جهنمی منافقین پیوستند و تلویزیون در کنترل آنها بود و از حمایت بعثی‌ها هم در این زمینه برخوردار بودند.

بعضی مواقع که نگهبان از پشت پنجره شوق تماشای تلویزیون داشت نوع کانل بر اساس میل و سلیقه آنها تعیین می‌شد.
البته تماشای تلویزیون برای بعثی ‌ها در حین انجام وظیفه ممنوع بود ولی اگر فرصتی پیش می‌‌آمد از موقعیت پیش آمده استفاده می‌کردند.

در مجموع تلویزیون برای اسرا ، جدای از برنامه‌های منفی ، آثار مثبتی هم داشت که نباید آن را کتمان کرد.
اطلاع از اخبار جهان ، فلسطین ، ایران و دفاع مقدس برنامه‌های سرگرمی ، ورزشی ، برنامه کودک و... نیز مورد استقبال اکثرا دوستان قرار می‌گرفت.
در خصوص اخبار ایران و دفاع مقدس هم بچه‌ها همه تحلیلگر بودند و با در کنارهم قراردادن اخبار ضد و نقیض به واقعیتها تا حدودی دست می‌یافتند .
در ماه مبارک رمضان اما هر روز عصر یک جزء قرآن کریم مرحوم منشاوی از تلویزیون پخش می‌شد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت ، صوت قرآن کریم آن مرحوم هنوز هم برای ما خاطره انگیز است و با شنیدن آن دلها  متوجه آنروزها می‌شود.

از دیگر مزیتهای تلویزیون تغییر ساعت خاموشی از ساعت ۹ شب به ساعات پایانی شب ‌بود یعنی تا پایان برنامه‌های آن که به سرود ملی عراق ختم می‌شد.
شیوه اعمال دستورالعمل استفاده از تلویزیون در هر بند متفاوت بود و در بعضی از آسایشگاه تماشای آن برای همه تا پایان برنامه‌ها اجباری بود و هیچ کس حق خوابیدن نداشت.

لازم بذکر تغییر ساعت خاموشی از ۹ شب به اواخر شب ، به این معنی نبود که همه چیز آزاد باشد بلکه ایستادن و راه رفتن در آسایشگاه بعد از ساعت ۹ همچنان ممنوع بود.
زمانی که فیلمهای سینمایی با موضوعات فرار از زندان و مشابه آن پخش می‌شد از ترس فراگیری شیوه‌های فرار نظیر حفر کانال و... سریع دستور خاموش کردن تلویزیون و خوابیدن صادر می‌شد.
از دیگر برنامه‌های تلویزیون برنامه کودک بود که یکسری کارتون‌های معروف مثل پلنگ صورتی، موش و گربه و... مورد استقبال همه قرار می‌گرفت.

   .... ادامه دارد
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۲۰

نظرات  (۱)

یادشان گرامی و احسنت به غیرتشون.

 

زمستان اسارت آزادگان تمام شد، اما روسیاهی به ذغال منافقین باقی ماند. لعنت الله علیهم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی