وبلاگ برزخ تکریت ( انتهای کانال ... )

خاطرات آزاده اصغر حکیمی مزرعه نو

خاطرات آزاده اصغر حکیمی مزرعه نو
تکریت 11 - اولین اردوگاه مفقودین و مخوف ترین اردوگاه اسرا

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

شهید غریب اسارت

🌹بازخوانی  قسمت ۳۴

"... یکی از مجروحین قطع نخاعی و روی برانکارد بود ، امکان تناول غذا نداشت 
چشمهایش پر از اشک بود نمی توانست اشکش را پاک کند  سرش هم نمی‌توانست تکان دهد با گوشه آستین لباسم اشکش را پاک کردم .
نمی دانم سرنوشتش چه شد آیا قبل از انتقالمان به استخبارات به بیمارستان منتقل شد یا قبل از انتقال به زندان الرشید. یا اصلا مداوا نشد و آسمانی شد. 
 بعدا در اردوگاه هم اورا زیارت نکردیم البته  مشخصاتش را هم به یاد ندارم"

🔸و اما حالا بعد از  گذشت سی و سه سال بالاخره انتظار به سر آمد و در همایشی که اخیرا در مشهد مقدس خدمت آزادگان بودیم خبر شهادتش بر حسرتمان افزود

شهید اسحاق پوریانی فرزند احمد متولد ۱۳۴۷ از شهرستان بهشهر  استان مازندران
جمعی لشکر ۲۵ کربلا
  
اما نحوه آسمانی شدنش

بعد از انتقالمان به استخبارات بغداد  ایشان هم همراه ما بودند و هنگامی که از اتوبوس پیاده و سوار خودروی مخصوص حمل زندانیان شدیم ایشان و سایر مجروحین را با وضع اسفناکی کف خودرو انداختند .
فضای داخل خودرو تنگ و تاریک و مجروحین زیر دست و پای یکدیگر .....

 از آنجا به بعد ایشان را به بیمارستان تموز بغداد که متعلق به ارتش می‌باشد  منتقل می‌کنند.
این شهید عزیز تا خرداد سال ۶۶ یعنی حدود چهار ماه و نیم  در بیمارستان بستری می‌شوند لکن به علت قطع نخاع و جواب پزشکان  متاسفانه در تاریخ ۶۶/۴/۱ ایشان را  با تزریق آمپول هوا به شهادت می‌رسانند و در قبرستان الکرخ الاسلامیه در قطعه ۱۴۷ به خاک می‌سپارند.
و سرانجام پس از دوازه سال پیکر پاکش به وطن بازگردانده ، در مورخ ۷۷/۱۰/۸ پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بهشهر به خاک می‌سپارند.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

تصاویری از شهید :

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۰۰ ، ۲۳:۲۴

سیمای نقاق ۶

.... اقدامی که با پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام با نام عملیات مرصاد  مواجه و در کمین نیروهای اسلام گرفتار و حدود چهار هزار نفر از آنان تار و مار می‌شوند.
همچنان که ذکر شد هر کدام از این وقایع  نیاز به شرح و توصیف گسترده ای دارد و جریان عملیات مرصاد نیز اغلب خوانندگان عزیز کم و بیش از آن مطلعند.
برای درک بهتر به ذکر خاطره ای در این زمینه اکتفا می‌کنیم .

✏️ماجرای جالب در این عملیات کشف یک دوربین فیلمبرداری بود که صحبتهای دو سه نفر از دختران و مردان منافقین را ضبط کرده بود.
 زمانی که منافقین در تنگه چهارزبر تار و مار شدند و عقب‌نشینی کردند این چند نفر در زیر یک پل جمع می‌شوند و مشغول صحبت بودند. 
یک دوربین فیلمبرداری vhs که برای ضبط فیلم تبلیغاتی از این عملیات  توسط منافقین به کار گرفته شده بود هم زیر پل افتاده و روشن مانده بود. 
این دوربین قسمتی از پا و صورت یکی از آنها را در کادر خود داشت و صدای صحبتشان را به وضوح ضبط کرده بود. آنها در این فیلم می‌گفتند: «...مجاهدین ما را فریب دادند و ما فکر کردیم همه‌چیز برای تشکیل حکومت در ایران آماده است و تا سی چهل ساعت دیگر تهران را تصرف می‌کنیم. الان مسعود دارد لذتش را می‌برد و ما را در این مهلکه انداخته است...» .
افرادی که در این فیلم بودند از کشورهای اروپایی همچون اتریش و بلژیک آمده بودند و اصلاً آموزش نظامی ندیده بودند چرا که منافقین فقط به نیروهایی که در عراق داشتند آموزش نظامی داده بودند
 حیدری /عکاس دفاع مقدس

لازم بذکر است دو روز پس از رحلت امام‌ره برنامه تلویزیونی منافقین با نام ‌"سیمای مجاهد" که قبلا به آن اشاره شد پخش آن از تلویزیون عراق برای همیشه پایان پذیرفت.

پس از سقوط صدام دادگاهی در عراق حکم بازداشت سرکرده نفاق  و همسرش به اتهام  همکاری با صدام  در جنایت علیه مردم عراق صادر می‌کند لکن اربابانشان مانع می‌شوند.
 در جریان سرکوب شیعیان( خیزش شعبانیه) و سرکوب مردم کردستان عراق(عملیات انفال) صدها هزار شیعه و کرد عراقی کشته و میلیونها نفر آواره می‌شوند.
با شکل گیری دولت مستقل در عراق  منافقین کم کم مجبور به ترک پادگان اشرف شده و در اردوگاه لیبرتی‌( پایگاه آمریکایی حوالی فرودگاه بغداد)  مستقر و پس از مدتی از آنجا هم اخراج و با لابی گری امریکایی‌ها مجبور به اقامت در کشوری کم جمعیت واقع در جنوب شرقی اروپاه بنام آلبانی می‌شوند.

اشپیگل رسانه معتبر آلمانی در باره وضعیت آنها در آلبانی اینچنین گزارش می‌دهد

اعضای دولت رییس‌جمهوری آمریکا از یک فرقه سیاسی حمایت می‌کنند که قصد براندازی حکومت ایران را دارد.
 بیش از دو هزار نفر از اعضای گروهک مجاهدین خلق در کمپ آلبانی زندگی می‌کنند.
 کسانی که هفته‌ای سه بار بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۰۰ ، ۲۳:۲۳